გაკვეთილის გეგმა სპორტში
გაკვეთილის თემა
|
მოძრავი თამაშები
|
სწავლების საფეხური
და კლასი.
|
I საფეხური, II კლასი
|
მოსწავლეთა რაოდენობა
|
20
|
განსაკუთრებული მიდგომების
საჭიროებების მქონემოსწავლეები.
|
0
|
მიზნები
|
მოძრავი თამაშის საშუალებითფიზიკური თვისებების
(მაგ.: სისწრაფის, გამძლეობის, მოხერხებულობისა და მოქნილობის)განვითარება;
ტექნიკის დახვეწა, ტაქტიკური მოქმედებების შესწავლა;
სათამაშო პრაქტიკის გამდიდრება;
ადეკვატურად აღიქვან მოგება და წაგება;
|
ეროვნული სასწავლოგეგმით განსაზღვრულიშედეგები.
|
სპ.II.4. ფიზიკურ აქტივობებში მონაწილეობისსაფუძველზე მოსწავლეს აქვს უნარი გამოავლინოსისეთისასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი უნარ-ჩვევები, როგორიცაა: მიზნის დასახვა,გადაწყვეტილების მიღება, მიზანდასახულიმოქმედება, პრობლემის გადაჭრა, ადამიანებთანურთიერთობა.
იცავს თამაშის წესებს და ეტიკეტს;ღირსეულად ხვდება როგორც მოგებას,ისე წაგებას;
პატივისცემით ეპყრობა სხვამოთამაშეებს. (საუბრობს თავაზიანად,ყურს უგდებს სხვის აზრს, კორექტულიაკამათის დროს);
|
წინარე ცოდნა.
|
გადაწყობები რიგებად (ერთ რიგად, ორრიგად და ა.შ)
ვარჯიშების შესრულების რიგითობისკანონზომიერება გაკვეთილზე.
უსაფრთხოების დაცვის უნარ-ჩვევები;
ბურთის ტარება.
|
შეფასება.
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელიმეთოდის შეფასებით:
გაკვეთილზე ჩართულობა დააქტიურობა;
გუნდური თამაშსას იცავს დისციპლინას;
მოქმედებს სხვებთან საერთოსპორტული მიზნის მისაღწევად;
|
თანმიმდევრობა
(აქტივობა და დრო)
|
აქტივობა I მოსამზადებელი ნაწილი _ (10 წთ.)
1) ერთ რიგად მოწყობა, სათანადო ბრძანებები(სწორდით! სმენა! და ა.შ.) რიგზე გათვლა, პატაკისჩაბარება, მისალმება, გაკვეთილის ამოცანისგაცნობა.
2) ადგილზე სიარული, მოედნის გარშემო მწყობრინაბიჯით სიარული.
ა) სიარული ფეხის წვერებზე;
ბ) სიარული ქუსლებზე;
გ) სიარული მუხლების მაღლა აწევით;
3) სირბილი დარბაზს ირგვლივ - ტემპი ნელი, თითოეული დარბის, როგორც შეუძლია. რბენისშემდეგ კლასი გადაეწყობა 2 რიგად და მოემზადებაზოგადგანმავითარებელი ვარჯიშებისშესასრულებლად.
ზოგადგანმავითარებელი ვარჯიში:
ა) ზედა და ქვედა კიდურების ელემენტარულივარჯიშები; თანმიმდევრობით - ზედა კიდურების:კისრის, მხრის, წინამხრის, მაჯის, ხელის მტევნისვარჯიშები.
ბ) ქვედა კიდურების: მენჯის, მუხლის, კოჭის, ტერფის, გავა-წელის ვარჯიშები;
აქტივობა II ძირითადი ნაწილი ( 30 წთ.) თამაში:
,,მხიარული სტარტები“
კლასი გავყოთ 2 გუნდად ( მოსწავლეებისრაოდენობდან გამომდინარე). მანძილი კონუსამდე15-20 მეტრი.
1) მძლეოსნური ესტაფეტა: გუნდები სტარტისხაზთან დგებიან. მოთამაშეები რიგრიგობითგადიან დისტანციას ჯოხით ხელში, შემოურბენენკონუსს, უკან ბრუნდებიან და ჯოხს შემდეგმოთამაშეს გადასცემენ. თამაში გრძელდბა, ვიდრებოლო მოთამაშე არ გადაკვეთს ფინიშის ხაზს.
2) ესტაფეტა ,,ტომრებით“ : გუნდების პირველიმოთამაშეები ტომრებში დგებიან და ხტუნვა-ხტუნვით მოძრაობენ ,,ცილინდრებს“ შორის, უკანბრუნდებიან და ტომარას შემდეგ მოთამაშესგადასცემენ, რომელიც იმავეს იმეორებს და ა.შ. გამარჯვებულია გუნდი, რომელიც პირველიგადაკვეთს ფინიშის ხაზს.
3) ბურთის ტარება მიმართულებისშეცვლით: ნიშანზე
,,წინ!“ გუნდის პირველიმოთამაშე ფეხით აგორებს ბურთს ზიგზაგით ერთხაზზე განლაგებულ ,,ცილინდრებს“ შორის.შემდეგ შემოუვლის ბოლო დგარს და გამოაგორებსბურთს გუნდთან. მეორე მოთამაშე მიიღებს ბურთს,გააჩერებს ფეხით და აგრძელებს იგივე მოძრაობას.გამარჯვებულია გუნდი,რომელიც პირველიგადაკვეთს ფინიშიშის ხაზს. (თამაშს დროსბურთზე ხელით შეხება არ შეიძლება).
4)ტოტემის მოპოვება: თამაშს იწყებს რიგშიმდგარი ბოლო მოთამაშე, ნიშანზე ,,წინ“! გარბისნიშნულამდე, ბრუნდება უკან მივა საწყისპოზიციამდე გაძვრება მწკრივში მდგარითანაგუნდელების ფეხებქვეშ და დადგება მწკივისწინ. მწკრივში მდგომი კველა მოთამაშე გადისიგივე გზას. თამაშს ასრულებს ბოლომოთამაშე(რიგით პირველი). რომელიც პირველიმოიპოვებს ტოტემს!
5) ბაგირის გადაძალვა: მაწავლებლის ნიშანზეგუნდები იწყებენ ბაგირის გადაძალვას. თამაშშიმიზანია გადაძალვით მიუახლოვდეს ბოლომოთამაშისგან რამდენიმე მეტრით დაშორებულტოტემს და მოიპოვოს იგი.
აქტივობა III დასკვნითი ნაწილი (5წთ . )
·
თამაშის შედეგის გამოცხადება;
·
ჯგუფის მოწყობა,სიარული სუნთქვითივარჯიში;
·
მოსწავლეთა აქტივობის შეფასება,გაკვეთილის შეფასება;
·
დამშვიდობება და ორგანიზებულადგასვლა მოედნიდან;
|
სასწავლო მასალა დატექნიკური რესურსები.
|
სპორტული ინვენტარები : #ფეხბურთის ბურთი- 2ც. #ტომარა -
2 ც. # კონუსები ან ,,ცილინდრი’’ – 10ც. #სასტვენი, #ბაგირი, #ტოტემი 2ც. #ამანათის ჯოხი -
2ც.
|
No comments:
Post a Comment